lundi, juin 01, 2015

100 JOURS DE PHOTOS JOUR 32
100 DAYS OF PHOTOS DAY 32

(English Follows)
Lundi le premier juin.  Déjà un mois de passé. Aujourd'hui, je pars à la recherche de détritus. De jolis détritus autant que possible, que je mettrai dans ma poche et dont je me servirai pour créer quelque chose... Les gens me regardent d'un drôle d'air! :o) A la fin de la promenade, j'ai visité le véto car j'avais besoins de croquettes pour mes minets. J'y ai rencontré la mascotte, une petite chatte noire. Je ne sais pas son nom. 

Monday June the First. Already one month has gone. Today, I do a scavenger hunt. I want to take photos of the nicest possible junks and as soon as I found one, I put it into my pocket. I will create something later... People are looking at me strangely! :o) After my walk, I needed some kibbles for the cats so I went to my vet and met the mascot of the place, a tiny black lady. I don't know her name yet.

Samare
Samara

Toutes sortes de choses.
All kinds of things.

Graines diverses.
A variety of pods.

Feuille séchée.
Dried leaf.

Fleur
Flower

Clou
Nail

Étiquette
Sticker

Ça je ne l'ai pas mis dans ma poche... trop gros!
Did not put that into my pocket... too big!

Petite chatte noire, mascotte du véto.
Tiny black cat. She's the vet's mascot.

"Laisse moi te faire mon imitation d'un chat manga!"
"Let me show you my imitation of a Manga Cat!"

Trésors!
Treasures!


Aucun commentaire: