dimanche, mai 07, 2006

A BRIDGE
UN PONT

Pour le concours Brookston Scavenger Hunt, le Pont de Québec photographié la nuit... On peut voir le Pont Pierre-Laporte derrière.
For the Brookston Scavenger Hunt contest, Quebec's Bridge at night... The Pierre-Laporte Bridge is behind.

11 commentaires:

Aravis a dit…

This is really beautiful. I love the colors!

Mei Shile a dit…

Tu as dû me photographier :-). J'étais sur le pont Pierre-Laporte hier soir (passé la journée à Mtl).

CanadianSwiss a dit…

J'ai de très beaux souvenirs de Québec!

merlinprincesse a dit…

Thanks, Aravis. This is a long exposition pic. I was leaning on a window... The colours are strange, due to the time of exposure and the special lightning of those two bridges. Almost not photoshopped... Taken in last December. You can see a bit of snow.

Mei: C'est pris de l'Aquarium. À notre party de Noël de 2005... :)

CS: Québec est une ville charmante à visiter, mais y vivre est encore mieux. J'aime beaucoup mon petit coin de pays! :)

Todd DeWolf a dit…

Beautiful photo. I love night shots-they seem so peaceful and quiet somehow. Cheers!

merlinprincesse a dit…

Thanks Holly! :)

Mei Shile a dit…

Bon, ben j'étais pas là ce soir-là.

Clo a dit…

Je pense que t'as oublié un pico là, là, là... Hi, hi, non, c't'une blague...
Tu as vraiment très bien réussi! Superbe photo, j'adore les couleurs!
:O)

merlinprincesse a dit…

Mei: :)

Clo: PIIIICOOOOOOO!!!!!!

Ginnie Hart a dit…

I like the colors, too! Very serene and "expectant."

merlinprincesse a dit…

OMG Ginnie! At first I had read expectorant.... LOL!