samedi, juillet 08, 2006

UN VOYAGE(V)
A JOURNEY (V)



Nous sommes arrivées à Wells dans l'après-midi. Après avoir porté nos bagages à notre motel et avoir vérifié si Jozee était arrivée, nous avons sauté dans la voiture pour aller à la plage d'Ogunquit.
Vous auriez dû voir le plaisir de Clo et Gene en appercevant la mer! Joie et émerveillement. Elles se sont presque tout de suite baignées, malgré la froideur de l'eau.


We arrived in Wells in the middle of the afternoon. After checking in at our motel, and realizing that Jozee was not there yet, we took the car to go to Ogunquit Beach.
Should have seen their faces! Clo and Gene were so happy to see the ocean. They almost immediately went into the water, even if it was very cold!



Un tipeu froid, maman....
Tis a beeeee cold mommy!






Au début, c'était dur, mais Geneviève s'est bien amusée à prendre les vagues!... :)
First, t'was not easy, but Gene had finally much fun taking the waves!... :)

17 commentaires:

Jozee a dit…

Once you get numb it doesn't matter!
Beautiful action shots and great tender moment with Clo and Gene. Bravo!

Ginnie Hart a dit…

I have now looked at all your Journey photos and feel like I have been there with you. So wonderful that you all were able to get away together! I love the ocean. It has a majesty hardly found anywhere else! Thanks for taking us along for the ride.

merlinprincesse a dit…

Jozee: This was in fact very fun to see both of them in the Great Blue for the first time! :)

Ginnie: It was a pleasure to be in Wells. I love that place. I think I've been there between 5 a 10 times... And meeting Jozee was a real privilege! :) But I have many more pics to show... Those are just the few first hours of the first day... LOL!

Anonyme a dit…

You had a great first few hours! Did MerlinPrincesse put down her camera and go for a swim?

merlinprincesse a dit…

Nope Anon. I'm a chicken... Just the feet. But I went to the spa! Hot water is better for moi... :)

Anonyme a dit…

Can imagine it would be difficult to swim with chicken feet!

Aravis a dit…

This journey looks wonderful! I especially like the effect of the first picture in this post. :0)

Mei Shile a dit…

Ça a l'air de tellement faire de bien de saucer dans l'eau! Ça me donne la hâte de partir. J'espère que le Pacifique va être plus chaud

CanadianSwiss a dit…

J'aime beaucoup ce que t'as fait avec la première photo. Moi aussi, je préfère les eaux plus chaudes et les grosses vagues me font un peu peur. Entéka, je les respecte. Par contre, je n'ai pas eu de problème aux Maldives.

Anonyme a dit…

j'aime bien moi aussi le montage de la premiere photo, c'est une excellente idée.....c'est vrai que c'est super amusant la mer et là où je suis, dans le sud de la france, j'en profite un max!!!!

Anonyme a dit…

La tendresse coule de source sur tes photos...

Amicalement.
Oli

merlinprincesse a dit…

Anon...mmm.... I wonder if... :O)

Mr Fab: Yes you can! Mwhahahahah!

Aravis: Thanks! Made with Picasa.

Mei: Y paraît que le Pacifique est frette! ça fait rien. ON Y VA!!!!

Sandra: J'adore me baigner, surtout dans de grosses vagues et des eaux très chaudes! Hihihi!

Lychar: J'ai visité le Sud de la France. J'ai bien aimé Biarritz et la Côte d'Azur... ahhhhhh!

Olico: Merci! Chouette commentaire! :)

Jozee a dit…

blush*

Anonyme a dit…

Brillante séquence de photos!
J'admire le courage de maman et
celui de sa fille!..
C'est aussi pire que la traversée
du LAC ça????

Anonyme a dit…

Message précédent: pas anony...
ritadaphné...Tête de linotte!!!!!!!

Anonyme a dit…

Where are all the Annonys coming from!?!

merlinprincesse a dit…

JOzee: heh heh!

Ritadaphné: PIRE que la traversée. Et sans la graisse qu'on se met sur le corps... :)

Anon anonymous: Probably from Australia. But the last one is my aunt Rita, who forgot to pur her name... HeeHee...